április 13, 2015

Üzleti baklövések: 4 hiba, amit minden vállalkozónak el kell kerülni

Kérem jelentkezzen be az oldal megtekintéséhez! Ha még nem regisztrált megteheti itt:Regisztráció

One thought on “Üzleti baklövések: 4 hiba, amit minden vállalkozónak el kell kerülni

  1. A tervezés és szervezés fejlesztésével nagyon egyet tudok érteni. Tervek nélkül sehová sem lehet eljutni, abból csak improvizáció lesz, ami nagy valószínűséggel kudarcba fog fulladni ha nem azonnal, akkor belátható időn belül. Ezért nagyon fontosnak tartom a szisztematikus tervet, még akkor is, ha egy tipikus magyar vállalkozónak erre általában nincsen ideje.
    Az üzleti piacok esetében a rugalmasságon van a hangsúly. Véleményem szerint a vállalakozások zöme a kiválasztott témakörben mer csak mozogni, nem használják ki a lehetőségeiket, szerintem félelemből.
    A piaci részesedést, ha csak teljesen új dologról nincsen szó, elég nehéz újraosztani. Itt talán fontos lenne az 1. részben említett tervezés, és szerevezés. Célszerű itt egy SWOT elemzést készíteni, és rendszeresen elvégezni évente, hogy a vállalat tiszta képet kapjon önmagáról.
    Azt is célszerű követni, hogy honnan indult el egy vállalat, és milyen változáson ment keresztül. Tudom nem egyszerű, de ezt csak mutatószámok segítségével lehet követni. Azt is nehéz megítélni, hogy a változás a megfelelő irányba halad-e vagy sem.
    Az utolsó részhez csak annyit tennék hozzá, hogy a bevételt csak akkor növelném, ha a költségeimet a legjobban le tudtam szorítani.

Vélemény, hozzászólás?